Pravica do popravila


Evropska komisija uvaja nove pravice potrošnikov, da bi bilo popravilo izdelkov preprosta in privlačna možnost.

Evropska komisija je v sprejela nov predlog o skupnih pravilih za spodbujanje popravila blaga, kar bo potrošnikom omogočilo prihraniti denar in obenem podprlo cilje evropskega zelenega dogovora, med drugim zaradi zmanjšanja količine odpadkov. V zadnjih desetletjih je imela zamenjava okvarjenih izdelkov z novimi pogosto prednost pred popravilom, potrošniki pa niso bili deležni zadostnih spodbud, da bi se odločali za popravilo svojih izdelkov po izteku zakonske garancije. S predlogom se bo zagotovilo, da bo popravilo v primerjavi z zamenjavo za potrošnike dostopnejše in stroškovno učinkovitejše. Poleg tega se bo zaradi večjega potrošniškega povpraševanja po popravilu razcvetel sektor popravil, proizvajalci in prodajalci pa bodo spodbujeni k razvoju bolj trajnostnih poslovnih modelov.

S predlogom se bo zagotovilo, da se več izdelkov popravi v okviru zakonske garancije ter da imajo potrošniki na voljo enostavnejše in cenejše možnosti popravila izdelkov, ki jih je mogoče tehnično popraviti (kot so sesalniki, v bližnji prihodnosti pa tudi tablični računalniki in pametni telefoni), kadar je zakonska garancija potekla ali če izdelki zaradi obrabe ne delujejo več.

Novi ukrepi za spodbujanje in olajšanje popravila in ponovne uporabe
Predlog uvaja "pravico do popravila" za potrošnike, tako znotraj zakonske garancije kot zunaj nje. V okviru zakonske garancije bodo morali prodajalci ponuditi popravilo, če to ni dražje od zamenjave, po izteku zakonske garancije bo potrošnikom na voljo nov sklop pravic in orodij, da bi popravilo zanje postalo enostavna in dostopna možnost:

  • pravica potrošnikov, da od proizvajalcev zahtevajo popravilo izdelkov, ki so na podlagi prava EU tehnično popravljivi, kot so na primer pralni stroji ali TV aparati. S tem se bo zagotovilo, da bodo imeli potrošniki vedno na voljo nekoga, na kogar se lahko obrnejo, ko se odločijo za popravilo svojih izdelkov, proizvajalce pa se bo spodbudilo k razvoju bolj trajnostnih poslovnih modelov;
  • obveznost proizvajalcev, da potrošnike obveščajo o svojih izdelkih, ki so jih dolžni popraviti;
  • spletna platforma za popravila, ki bo potrošnike povezovala s serviserji in prodajalci prenovljenega blaga na njihovem geografskem območju. Platforma bo omogočila iskanje po lokacijah in standardih kakovosti, da bodo potrošniki lahko našli privlačne ponudbe popravil in da se bo povečala prepoznavnost serviserjev;
  • evropski obrazec z informacijami o popravilu, ki ga bodo potrošniki lahko zahtevali od katerega koli serviserja, kar bo zagotovilo preglednost pogojev glede popravila in cen ter potrošnikom olajšalo primerjavo ponudb za popravilo;
  • razvit bo evropski standard kakovosti za storitve popravil, da bodo lahko potrošniki lažje prepoznali serviserje, ki so zavezani višji kakovosti. Ta standard „preprostega popravila“ bo na voljo serviserjem po vsej EU, ki se želijo zavezati minimalnim standardom kakovosti, na primer na podlagi življenjske dobe ali razpoložljivosti izdelkov.

Predlog Komisije morata sprejeti Evropski parlament in Svet.

Več…

Comments are closed.