Archive for september, 2022

Ventoy pravkar postal še boljši

Eden najbolj priljubljenih odprtokodnih programov za zagon več operacijskih sistemov iz pogona USB je doživel novo nadgradnjo.

Če ste eni tistih, ki morajo iz takšnega ali drugačnega razloga zaganjati različne operacijske sisteme iz ključkov oziroma pogonov USB, potem vam ime Ventoy zagotovo ni tuje. Gre za enega najbolj priljubljenih programov s področja Multi-boot USB, torej programov, ki omogočajo zagon različnih operacijskih sistemov iz enega samega pogona in to kar preko datotek ISO. Prednost Ventoya, poleg tega, da je zelo zanesljiv in skoraj pragmatično preprost, je tudi ta, da je odprtokoden.

Program, v novi različici Ventoy 1.0.79 ponuja podporo za preko 940 različnih datotek ISO, sedaj tudi Fedora CoreOS, ki ga je prevzel RedHat leta 2018, odpravljenih pa je nekaj hroščev, ki so se pojavljali pri zagonu distribucij openSUSE, Kylin in še kaj se najde. Podrobnosti o novostih lahko najdete na spletni strani projekta na GitHubu.

Več…

No Comments

Slovo po skoraj 30 letih

Intel bo drugo leto ukinil blagovni znamki Pentium in Celeron.

Intel je konec prejšnjega tedna napovedal, da bo ukinil znani blagovni znamki »Pentium« in »Celeron« za svoje mobilneprocesorje, ki bodo izšli leta 2023 in pozneje. Nadomestila jih bo preprosta oznaka »Intel Processor«.

Josh Newman, Intelov podpredsednik in začasni generalni direktor za mobilne odjemalske platforme, je spremembo komentiral z besedami:  »Zaradi hitrega tehnološkega razvoja, ki še naprej oblikuje svet, je pomen osebnega računalnika pri delu ali zabavi le še bolj očiten. Intel je zavezan k spodbujanju inovacij v korist uporabnikov, naše družine procesorjev za osnovne uporabnike pa so ključnega pomena za dvig standarda osebnih računalnikov v vseh cenovnih razredih. Nova blagovna znamka Intel Processor bo poenostavila našo ponudbo, tako da se bodo uporabniki lahko osredotočili na izbiro pravega procesorja za svoje potrebe.«

Oznaka Pentium je bila predstavljena leta 1993Celeron pa pet let pozneje, leta 1998. Danes sta obe oznaki povezani z vstopnimi modeli računalnikov, a dokler leta 2006 niso debitirali procesorji Intel Core, je Pentium označeval bolj zmogljive modele.

Kot smo zapisali, se ukinitev zaenkrat nanaša na mobilne procesorje, o morebitnih spremembah namizne ponudbe pa Intel (še) ne govori, kar pomeni, da oznake Intel CoreIntel Evo in Intel vPro ostajajo.

Več: Intel

No Comments

PhotoDemon 9.0

Še en brezplačen in hudo dober program za urejanje slik…

Odkar obstajajo sodobna socialna omrežja in imajo mobilni telefoni vgrajene kakovostne fotoaparate, je urejanje slik/fotografij postalo nekaj, s čemer se srečuje vse več ljudi. Urejanje se seveda izvaja s pomočjo programov, med katerimi je vsekakor najbolj znan Adobov Photoshop, ki je z leti postal kar sinonim za to početje. Podobno kot Google za iskanje, Excel za tabele, Word za urejanje besedil in še kaj bi se našlo. A to, da nek program prevladuje, še ne pomeni, da je najboljši ali edini. In seveda ni. Obstaja še kup drugih, ki so prav tako zanimivi in, za razliko od Photoshopa, tudi brezplačni. Med brezplačnimi in/ali odprtokodnimi programi za urejanje slik, sta vsekakor najbolj znana Gimp in Paint.net, na voljo pa jih je še kar nekaj. Recimo PhotoDemon za Windows.

PhotoDemon 9.0, ki je izšel pred kratkim, ima kar nekaj adutov, vrednih omembe. Prvi, ki pade v oči, je njegova velikost. Datoteka ZIP, v katero je stisnjen, je velika le dobrih 14 MB, po razširitvi pa program na disku zahteva le okoli 60 MB, kar je za sodobne čase izredno malo. Druga zanimiva in dandanes dokaj redka lastnost je prenosnost. Programa namreč ni potrebno posebej nameščati. Dovolj je, da ga »odzipate« na želeno mesto in zaženete. To pa pomeni, da ga imate lahko tudi na kakšnem ključku ali prenosnem s disku, kjer imate shranjene tudi slike. Praktično.

In kaj program zna? Najkrajši odgovor bi se glasil – več ali manj vse, kar zna konkurenca. Če uporabljate katerega od prej naštetih programov, se boste v primeru, da je PhotoDemon za vas nov, dokaj hitro znašli, saj je terminologija enaka. Funkcionalnost takšna, kot mora biti oziroma jo pričakujemo, nova različica pa prinaša izboljšan uporabniški vmesnik, za menda 12% manjšo porabo pomnilnika, podporo kar nekaj novim formatom (PSP, animirani WebP, AVIF, XCF, SVG, SVGZ…), pa tudi brezizgubnima JPEG (JPEG-LS) in »quite OK« (QOI) ter Symbian (MBM in AIF) in CBZ. Poleg dodani podpori novim formatom je bilo izboljšano kar nekaj orodij, kar pa ga dela enega bolj zanimivih pa je tudi podpora Photoshopovim vtičnikom (Adobe Photoshop plugin) 8bf.

Program je vsekakor vreden preizkusa, če vam ne ustreza, pa je dovolj, če zbrišete mapo, v kateri je…

Več…

No Comments

Igralno kopiranje

Zakaj se ne bi med kopiranjem kar v oknu napredka igrali legendarne igre…

Ena od stvari, ki jih imate pri delu z računalnikom zagotovo »najraje«, je tisto okno napredka pri kopiranju datotek. Če je teh veliko in/ali so velike vse skupaj traja precej časa, okence na zaslonu pa nam čez čas zaradi neučakanosti prične iti na živce, če zraven na računalniku počnemo še kaj, pa se čas kopiranja še bolj podaljša.

Da bi vse skupaj nekako omilil, je nek uporabnik prišel na genialno idejo. Izdelal je igrico Copy Dialog Lunar Lander, ki jo je mogoče igrati kar v okencu napredka kopiranja v Windows. In za kaj gre v igri? Starejši uporabniki računalnikov se mogoče še spomnite Lunar Landerja, preproste igrice, v kateri je bilo treba s krmiljenjem potisnih motorjev pristati na Luni. Prva grafična različica je bila izdelana leta 1973, kasneje je našla pot na prve namizne računalnike ZX Spectrum in konkurenco/naslednike, potem pa počasi zamrla, ker je bila preveč preprosta in za sodoben razmere dolgočasna.

No, Copy Dialog Lunar Lander je točno ta igrica, ki pa teče v oknu kopiranja. Lunino površino predstavlja graf hitrosti kopiranja, lunarni modul pa krmilite s pomočjo smernih tipk. Z njimi uravnavate smer in potisno moč motorjev, poleg uravnavanja ravnotežne lege pa morate paziti tudi na količino goriva, kar z drugimi besedami pomeni, da morate pristati čim hitreje. Pri vsem skupaj je zanimivo tudi to, da ima igra različne težavnostne stopnje, ki so odvisne od hitrosti kopiranja oziroma konstantnosti podatkovnega toka. Če kopirate recimo iz diska SSD na disk SSD in je hitrost kopiranja konstantna, bo pristajalna površina ravna, če kopirate na kak ključek USB 2.0 in se v sistemu hkrati še kaj dogaja, pa bo grafikon kopiranja, ki predstavlja pristajalno površino, precej neraven in pristajanje bo precej težje.

Igra je odprtokodna, brezplačna in je ni potrebno posebej nameščati. Snamete jo z GitHuba, »odzipate« v želeno mapo in zaženete. Windows se bo sicer »zbunil«, ker kot tak ne mara najbolj iger in programov, ki niso nameščeni preko Trgovine, a brez skrbi, program je preveril Virustotal. ▪

No Comments