Filozofijo poslovanja bo treba domisliti na novo…


Je sestavljivo poslovanje najpomembnejši tehnološki trend za soočanje z novodobnimi izzivi?

Gartner je pred letom dni napovedal, da največjih tehnoloških trendov postaja tako imenovana sestavljivost. Leta 2020 jo je opredelil kot: »Način ustvarjanja organizacije iz zamenljivih gradnikov oziroma modulov, ki podjetju omogočajo, da se po potrebi preuredi in preusmeri glede na zunanje ali notranje dejavnike, kot so sprememba želja strank ali nenadna sprememba v dobavni verigi ali materialih.«

Zamisel je dokaj zanimiva, saj naj bi omogočila snovanje podjetij na način, da bodo organizirana tako, da bodo v razmerah negotovosti omogočala prilagodljivost in odpornost v realnem času. Organizacijam, ki uporabljajo tehnologijo, temelječo na modularnih, paketnih poslovnih zmogljivostih,  torej ne bo treba prilagajati procesov in načrtov predpisanim funkcijam velikih programskih aplikacij, kar je seveda precejšne premik v poslovni filozofiji.

»Gospodarske razmere bodo podjetja prisilile, da bodo svoje proračune usmerila v tehnologijo, ki neposredno koristi izkušnjam strank in prinaša več prihodkov,« pravi Kim Sneum-Madsen, izvršni direktor podjetja Umbraco, ki se ukvarja z odprtokodnimi sistemi upravljanja vsebin. »Nihče ne želi plačevati visokih licenc za programsko opremo za funkcije, ki jih ne uporablja in ki ne prinašajo neposrednih koristi za poslovni izid. To bo spodbudilo več podjetij k uporabi sestavljivega pristopa k njihovemu tehnološkemu paketu, ki jim omogoča združevanje najboljših tehnologij, ki so v koraku s pričakovanji potrošnikov.«

Joe Cicman, višji analitik za digitalno preobrazbo pri družbi Forrester, v svojem blogu poudarja, da je težava v tem, da so se organizacije navadile uporabljati tehnologijo za podjetja na določen način, na primer z dodajanjem naročniške programske opreme k osnovnim orodjem za načrtovanje virov podjetja (ERP), da lahko izpolnjujejo spreminjajoče se potrebe oddelkov. »Pogosto sem se spraševal, kako je mogoče, da en prodajalec ustvari en izdelek, ki deluje v več panogah in se širi z rastjo digitalnih nalog podjetja. No, vedno bolj se kaže, da to ni mogoče oziroma da tak način v sodobnem poslovanju ni več vzdržen…"

Več…

Comments are closed.