Starši proti mestu


Nezadovoljni z delovanjem šolske platforme so se starši odločili izdelati svojo, odprtokodno. In mestne oblasti niso bile najbolj zadovoljne…

Skolplattformen, informacijski sistem, ki so ga mestne oblasti Stockholmu naročila leta 2013, mesto pa je do zdaj stal slabih 100.000 €, naj bi olajšal življenje  500 000 otrok, učiteljev in staršev in bil tehnološka vstopna točka za vse, kar se tiče izobraževanja, od evidentiranja prisotnosti do beleženja ocen. Sistem je sestavljen iz treh različnih delov in vsebuje 18 posameznih modulov, ki jih vzdržuje pet zunanjih podjetij, razvejan sistem pa uporablja 600 vrtcev in 177 šol z ločenimi prijavami za vsakega učitelja, učenca in starša. Ideja je morda bila dobra, težava pa je v tem, ker sistem – ne deluje. Androidna različica recimo, je imela oceno 1,2 zvezdici…

Christian Landgren, ločeni oče treh otrok je vsak dan izgubljal veliko časa z iskanjem ustreznih informacij  na Skolplattformen. Prebijati se je moral skozi neskončno zapletene menije, da bi ugotovil, kaj njegovi otroci počnejo v šoli, kaj potrebujejo za telovadbo, prava nočna mora pa je bila javljanje, da otrok ne bo, ker so zboleli. Kljub neskončnim pritožbam staršev, učiteljev in drugih uporabnikov se Skolplattformen dve leti po uvedbi leta 2018 ni nič spremenil na bolje. Ker mestne oblasti niso naredile nič, se je Landgren, ki je po poklicu programer, odločil stvar vzeti v svoje roke in spisati novo, uporabnikom bolj prijazno in uporabno aplikacijo. Ker je za to potreboval podatke aplikacijskega programskega vmesnika Skolplattformen, je mestne uradnike prosil, da mu jih priskrbijo. A ker odgovora ni in ni bilo, je preko svojega računa poskusil najti način, kako priti do podatkov in jih uporabiti v svojem programskem vmesniku. V nekaj urah mu je uspelo in pričel je razvijati svoj program, hkrati pa se je povezal s še dvema staršema, ki sta bila prav tako programerja in skupaj so v nekaj tednih izdelali odprtokodno alternativo Skolplattformen, ki je bila uporabniku neprimerno bolj prijazna. Pri vsem skupaj pravzaprav ni šlo za nov program, ampak za nov uporabniški vmesnik, ki je na bolj prijazen način podajal informacije iz Skolplattformen. Trojica je odprtokodno aplikacijo Öppna Skolplattformen (Odprta šolska platforma) objavila 12. februarja lani na GitHubu in starši so jo menda zelo dobro sprejeli.

Kaj pa mestne oblasti? Te so se, namesto da bi gesto pozdravile, saj je okoren in skoraj neuporaben sistem postal uporaben, odzvale z užaljenostjo in nagajanjem. Skoraj celotno leto 2021 so porabile za to, da otežijo dostop do podatkov uporabnikom novega programa, v vse skupaj pa so vpletli tudi policijo. A skupine to ni prestrašilo. Še več, vanjo se je vključilo še več programerjev in v drugi polovici lanskega leta je na aplikaciji delalo že več kot 40 ljudi, tudi oblikovalcev in pravnikov.

In kako se je zgodba končala? Zaradi vsega pompa okoli programa so mestne oblasti resneje pristopile k izboljšavi Skolplattformen, hkrati pa malce omilile napade na odprtokodno nadgradnjo omenjene skupine. Več lahko preberete na tej povezavi, ki se bere kot kakšna tehnološka kriminalka.

Več…

Comments are closed.